30 Ιουλίου 2012

ΑΡΓΥΡΗΣ ΑΡΓΥΡΙΑΔΗΣ- Δικηγόρος/Φορολογικός Σύμβουλος

Μου Αρέσουν τα άρθρα του είναι συγκροτημένα και έχουν ισχύ...  

100 ημέρες …

Ο
πολιτικός χρόνος δεν έχει καμία σχέση με τον ημερολογιακό, ιδίως όταν αντιμετωπίζουμε έκτακτες συνθήκες. Συμπληρώνονται είκοσι ημέρες από τις εκλογές και κρίσιμα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα. Η κυβέρνηση θα επαναδιαπραγματευθεί τους όρους του επαχθούς μνημονίου ή θα ακολουθήσει πιστά τις οδηγίες της τρόικας; Υπάρχει κάποιο εθνικό σχέδιο εξόδου από την κρίση; Υπάρχει πολιτική που να «βλέπει» πέρα και έξω από το μνημόνιο; Ο καθηγητής Μανιτάκης – από τις επιτυχημένες επιλογές στη σημερινή κυβέρνηση - ευστόχως παρατήρησε ότι στις επόμενες εκατό ημέρες η Δημόσια Διοίκηση πρέπει να μεταρρυθμιστεί δομικά. Οι εκατό ημέρες, όμως, είναι το στοίχημα για την ίδια την κυβέρνηση. Δεν συγχωρούνται παλινωδίες, διαγκωνισμοί και ασκήσεις επί χάρτου. Δεν υπάρχει περίοδος χάριτος όχι λόγω κάποιας λαϊκής κακοπιστίας, αλλά γιατί ο χρόνος έχει προ πολλού τελειώσει. Τη Δευτέρα η κυβέρνηση πρέπει να εξαγγείλει ένα σχέδιο των εκατό πρώτων ημερών (ασχέτως εάν ήδη χάθηκαν οι πρώτες είκοσι, στο πλαίσιο μιας νωχελικής διαχείρισης της εξουσίας) με το οποίο:

α) θα εκποιείται το σύνολο των κρατικών επιχειρήσεων (πλην των υποδομών της χώρας, δηλαδή δίκτυα, λιμάνια κλπ)
β) θα μειώνονται οι επιρριπτόμενοι στην κατανάλωση φόροι (ΦΠΑ κλπ), ώστε να τονωθεί το αγοραστικό ενδιαφέρον
γ) θα εξοφληθούν οι οφειλές του Δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα, ώστε να τονωθεί η ρευστότητα
δ) θα δημιουργηθεί ένας ισχυρός κρατικός τραπεζικός πυλώνας, ώστε να χρηματοδοτήσει την επιχειρηματικότητα και να αναχρηματοδοτήσει τα νοικοκυριά με ευνοϊκότερους όρους
ε) θα εκλογικευτεί το φορολογικό ποινολόγιο και θα μειωθεί στο ήμισυ το μη μισθολογικό κόστος (ασφαλιστικές εισφορές, φόροι επί της μισθωτής εργασίας κλπ)
στ) θα καταργηθεί ο προληπτικός γραφειοκρατικός έλεγχος και θα αντικατασταθεί από τον κατασταλτικό.
Εάν η κυβέρνηση δεν θέλει να δει τον κόσμο αγανακτισμένο να «παρελαύνει» κατά την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου πρέπει να συναισθανθεί ότι ο χρόνος τελείωσε …
• Το ανωτέρω άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος» της Θεσσαλονίκης, την Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012.

Χαμένοι στη μετάφραση

Τ
ελικά ο Στουρνάρας είχε εντολή από τον Πρωθυπουργό να κάνει «ανεπαίσθητη» την παρουσία του στη συνεδρίαση του Eurogroup ή όχι; Υπάρχει σχέδιο επαναδιαπραγμάτευσης και τι περιέχει; Ποιο το νόημα των αλλεπάλληλων συνεδριάσεων των αρχηγών των τριών κομμάτων όταν ακόμη δεν μας έχουν πει πότε, πώς και πρωτίστως με ποια αντιπρόταση θα διαπραγματευτούν; Η διαπραγμάτευση δεν απαιτεί μόνον δύο «μονομάχους». Πρωτίστως απαιτεί πλαίσιο. Δηλαδή τι ζητάς και για ποιο λόγο το θέλεις. Ειδάλλως χάνεσαι στη μετάφραση. Η άποψη που φαίνεται να επικράτησε αφήνει τη διαπραγμάτευση για αργότερα. Οι θιασώτες αυτής της θέσης υποστηρίζουν ότι η δυνατότητα, η ένταση και ο χρόνος της επαναδιαπραγμάτευσης ορίζονται από τις πραγματικές συνθήκες και όχι από τις επιθυμίες μας. Οι συνθήκες, λοιπόν, επιτάσσουν να ενισχυθεί το δημόσιο ταμείο, ώστε να ενισχυθεί πραγματικά και η διαπραγματευτική θέση της χώρας. Και τότε μπορούμε να κάνουμε διαπραγμάτευση με καλύτερους όρους …
Πολύ καλό για να είναι αληθινό, όπως θα έλεγαν οι Αγγλοσάξωνες. Οι υποστηρικτές της ανωτέρω

άποψης μάλλον έχασαν το timing. Η λογική του «καλού παιδιού» δεν έχει θέση στις διεθνείς διαπραγματεύσεις. Άλλωστε, πιο καλό παιδί από τον ανεκδιήγητο Παπακωνσταντίνου δεν πρόκειται – ελπίζω - να βρουν. Έκανε τα πάντα υποσχόμενος λύση εντός του 2012 για να χαθεί στα μαύρα σκοτάδια των μνημονίων…
Όσοι πιστεύουν ότι η κατάσταση θα είναι καλύτερη αύριο και η χώρα ισχυρότερη για να διαπραγματευτεί καλύτερα μάλλον κοιμούνται στα χαμομήλια. Η πραγματική ανεργία ξεπερνάει το 30% του ενεργού πληθυσμού, οι επιχειρήσεις αφυδατώνονται, τα δημόσια έσοδα καταρρέουν. Η κατάσταση - άνευ ειδικού εθνικού σχεδίου έκτακτης ανάγκης – είναι μη αναστρέψιμη.
Οι όροι συμμόρφωσης των «άτακτων» χωρών του νότου διαμορφώνονται τώρα. Ήδη η Ισπανία κέρδισε παράταση στο χρόνο προσαρμογής της οικονομίας της και ειδικό σχέδιο υποστήριξης των τραπεζών της. Η Ελλάδα τώρα πρέπει να εκφράσει συγκροτημένη αντιπρόταση. Αν σήμερα είναι νωρίς αύριο θα είναι αργά…
• Το ανωτέρω άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος» της Θεσσαλονίκης, την Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012.

Επέτειος Δημοκρατίας, τέλος!

«
Η εκδήλωση για την Επέτειο Αποκατάστασης της Δημοκρατίας δεν θα πραγματοποιηθεί φέτος. Το επιβάλλει η δοκιμασία που περνά ο Ελληνικός Λαός», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Προεδρία της Δημοκρατίας. «Η τιμή που ανήκει στους αντιδικτατορικούς αγωνιστές θα περιβληθεί με περισυλλογή, που μπορεί να φέρει και την αναζήτηση μιας άλλης νοηματοδότησης για τον εορτασμό της Επετείου». Είναι προφανές ότι στην εποχή του επιθετικού μεταστατικού λαϊκισμού που ζούμε δεν θα μπορούσε να διαφύγει του κινδύνου και ο ανώτατος μεν, διακοσμητικός δε, θεσμός της Προεδρίας της Δημοκρατίας. Εξίσου πρόδηλη είναι η έλλειψη φαντασίας. Από το να μην κάνεις τίποτα για τον εορτασμό μιας επετείου μέχρι να προκαλείς με πολυδάπανες δεξιώσεις υπάρχει τεράστια διαφορά. Σαφώς εορτασμός με παρέλαση κοσμικών δεν έχει νόημα. Όχι μόνον σήμερα, αλλά ούτε πριν δέκα έτη (στην εποχή της επίπλαστης συλλογικής ευμάρειάς μας). Η έλλειψη μιας εκδήλωσης, όμως, που αποσκοπεί;
Τι χαρακτήρα θα μπορούσε να έχει μια τέτοια εκδήλωση; Μια ομιλία, η παρακολούθηση ενός video, οι μαρτυρίες αγωνιστών θα ήταν ιδιαίτερα επωφελείς για τους εκατοντάδες «κοσμικούς» και

 μη που συνέρεαν σε παλαιότερες επετείους. Ακόμη πιο ωφέλιμο – για όλους μας – θα ήταν να «άνοιγε» επιτέλους ο φάκελος της Κύπρου. Να αποχαρακτηριστούν τα απόρρητα έγγραφα της εποχής και να διδαχθούμε οι νεώτεροι ποια λάθη δεν πρέπει να ξανακάνουμε. Ιδίως σήμερα που τα πάντα τίθενται εν αμφιβόλω, ακόμη και η εθνική συνοχή.
Οι εθνικές επέτειοι είναι μια ευκαιρία για κωδικοποίηση της εθνικής ταυτότητας μέσω της γλώσσας των συμβόλων και της θεατρικής αναπαράστασης. Η ανάγκη για μνημόνευση των ιστορικών στιγμών πηγάζει από την ανάγκη της ριζικής τομής με το παρελθόν, της έμφασης του «νέου» έναντι του «παλιού» και από τη βούληση να εορταστεί το «νέο ξεκίνημα».
Δυστυχώς, όμως, η καθεστηκυία πολιτική τάξη ουδόλως αντιλαμβάνεται αυτήν την ανάγκη, καθόσον γνωρίζει ότι το «νέο ξεκίνημα» προϋποθέτει την οριστική αποστρατεία της. Δεν πρέπει, λοιπόν, να μας παραξενεύει το γεγονός ότι δεν κρίθηκε αναγκαίο να εορταστεί φέτος η επέτειος παλινόρθωσης της Δημοκρατίας στη χώρα…
• Το ανωτέρω άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος» της Θεσσαλονίκης, την Παρασκευή 20 Ιουλίου 2012.

Γραμματείς και Φαρισαίοι Ι

Σ
ε αυτή τη ζωή δεν μπορούμε να συμφωνούμε όλοι οι άνθρωποι. Εξίσου αδύνατον είναι να αντιμετωπίζουμε με τον ίδιο τρόπο γεγονότα, θέσεις και απόψεις. Οι αιτίες πολλές. Η παιδεία του καθενός μας, η εκπαίδευση που λάβαμε, η συναισθηματική νοημοσύνη μας, το ιδεολογικό υπόβαθρό μας κλπ. Το θέμα που μας απασχολεί στην παρούσα επιφυλλίδα είναι το ανόητο σχόλιο μιας ελληνίδας αθλήτριας (της Βούλας Παπαχρήστου) σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης (στο twitter) και τον επιγενόμενο αποκλεισμό της από τους Ολυμπιακούς αγώνες, καθώς το σχόλιο κρίθηκε ως ρατσιστικό (και ήταν πράγματι τέτοιο, έστω και αν ο αστεϊσμός που διατύπωνε ήταν προφανής). Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές η κυρίαρχη ειδησεογραφία έχει καταλήξει: «ορθώς αποκλείστηκε η ανωτέρω αθλήτρια, μολονότι πολλοί υποστηρίζουν πως η απόφαση της ΕΟΕ για μια ανάρτηση για την οποία μάλιστα ζητήθηκε δημόσια συγγνώμη, είναι υπερβολική, εντούτοις ήταν απολύτως αναμενόμενη, καθώς η αθλήτρια αγωνίζεται με τα χρώματα της Ελλάδας σε μια διοργάνωση που πρεσβεύει την ισοτιμία, την 

αδελφότητα και το ευ αγωνίζεσθαι μεταξύ όλων των λαών του κόσμου».
Και κάπου εδώ η βλακεία μιας εικοσιτριάχρονης αθλήτριας γίνεται πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα. Πρεσβεύουν, σήμερα, οι Ολυμπιακοί αγώνες τις ανωτέρω αξίες ή είναι μια μπίζνα που αποφέρει τεράστια κέρδη στο πολυπλόκαμο δίκτυο που τους υποστηρίζει; Τι σχέση έχει ο εμπορικός πρωταθλητισμός με το «ευ αγωνίζεσθαι»; Για ποια ισοτιμία μιλάμε όταν – πλην ελαχίστων λαμπρών εξαιρέσεων – το τελικό αποτέλεσμα αποτελεί προϊόν κεφαλαιακής επένδυσης πέραν της προσωπικής προσπάθειας του αθλητή; Και για να έρθουμε στα καθ’ ημάς: δεν γνωρίζω εάν η συγκεκριμένη αθλήτρια ερωτοτροπεί με τη Χρυσή Αυγή και τον Κασιδιάρη. Αυτό που γνωρίζω είναι ότι για πολιτικές απόψεις δεν αποκλείεις έναν αθλητή από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ιδίως όταν αυτοί διοργανώθηκαν στο παρελθόν από τη χιτλερική Γερμανία και προσφάτως από την αντιδημοκρατική Κίνα. Πέρασαν άραγε οι αθλητές των υπολοίπων κρατών από κάποιο τεστ φιλελευθερισμού, αντιρατσισμού και αδελφοσύνης;
• Το ανωτέρω άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος» της Θεσσαλονίκης, την Παρασκευή 27 Ιουλίου 2012.


Από τον administrator

ΑΤΕ ΒΑΝΚ...............

''As of today, after consideration of the relevant request of the Hellenic Capital Market Commission, the President of the ATHEX decided to temporarily suspend trading of ATEbank shares on the ATHEX.''


Τρ.Πειραιώς: «Ρουά ματ» με την «κάλη» ΑΤΕ

 Όπως πρώτοι οι αναγνώστες και οι συνδρομητές του newsletter του S10 είχαν πληροφορηθεί από την Παρασκευή το μεσημέρι  στην Τράπεζα Πειραιώς πέρασαν τα «υγιή» στοιχεία ενεργητικού της Αγροτικής Τράπεζας, μεταξύ των οποίων οι καταθέσεις και ο τομέας των εξυπηρετούμενων δανείων, με τα «μη υγιή» στοιχεία να βαίνουν προς εκκαθάριση, ενώ οι θυγατρικές του ομίλου της ΑΤΕ θα τεθούν προς πώληση μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με την απόφαση που έλαβαν το υπουργείο Οικονομικών και η Τράπεζα της Ελλάδος.

Σε ό,τι αφορά τις θέσεις εργασίας θα διατηρηθούν, γεγονός το οποίο –σύμφωνα με τις πληροφορίες– αποτέλεσε σημαντικό κριτήριο για την αποδοχή της πρότασης που κατέθεσε η Τράπεζα Πειραιώς όσον αφορά την απορρόφηση των «υγειών» στοιχείων της ΑΤΕ Bank, δεδομένου ότι η Πειραιώς είχε διαβεβαιώσει ότι θα διατηρήσει όλες τις θέσεις εργασίας του χρηματοπιστωτικού τομέα.
Τραπεζικοί κύκλοι εκτιμούν ότι με την εν λόγω κίνηση η Τράπεζα Πειραιώς αποκτά πλέον ένα πολύ σημαντικό μέγεθος, βελτιώνει τα στοιχεία της, ενώ συμπληρώνουν ότι θα κριθεί από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας το ποσό ενίσχυσης των κεφαλαίων που θα πρέπει να της παρασχεθεί στο πλαίσιο της ανακεφαλαιοποίησης της “νέας” τράπεζας.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η τρόικα αξιολογεί ως ιδιαίτερα θετικό το γεγονός της «εκκαθάρισης» της ΑΤΕΒank, καθώς αποτελεί ένα από τα βασικά prior actions για την επόμενη δόση του δανείου.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι για τη συμφωνία είχε προηγηθεί συνεννόηση με τα τρία κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού και σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες υπήρξε απόλυτη συμφωνία μετά την διαβεβαίωση της διοίκησης της Τράπεζας Πειραιώς για την διατήρηση των θέσεων εργασίας και την διασφάλιση της ομαλής κάλυψης των αγροτικών συναλλαγών.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση τα στοιχεία 9μήνου του 2011 η ΑΤΕBank είχε καταθέσεις ύψους 17 δισ. ευρώ οι οποίες όμως σύμφωνα με νεότερα προσωρινά στοιχεία έχουν μειωθεί περίπου κατά 2,5 – 3 δισ. ευρώ. Οι καταθέσεις, όπως προαναφέρθηκε, θα περάσουν στην Τράπεζα Πειραιώς μαζί με το υγειές χαρτοφυλάκιο των δανείων της ΑΤΕ. Σε ό,τι αφορά το μετά προβλέψεων δανειακό χαρτοφυλάκιο της ΑΤΕ, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία εκτιμάται στα 14,5 – 15 δισ. ευρώ, ενώ τα δάνεια προς τους αγρότες αποτελούν ένα μικρό μέρος του συνολικού δανειακού χαρτοφυλακίου. Σε ό,τι αφορά τα μη ενήμερα δάνεια με ενέχυρο αγροτική γη, που δεν θα μεταβιβαστούν στην Τράπεζα Πειραιώς, θα υπάρξει σύντομα ειδική νομοθετική μέριμνα, όπως σημειώνει η Τράπεζα της Ελλάδος.
Από την Δευτέρα, 30 Ιουλίου, όλο το δίκτυο καταστημάτων της Αγροτικής θα λειτουργεί υπό το σχήμα της Πειραιώς, διατηρώντας όμως την εμπορική επωνυμία “ATEbank”
Αναλυτικά, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Τράπεζα της Ελλάδος:
"Στο πλαίσιο των διαδικασιών εξυγίανσης, που προβλέπει ο σχετικός νόμος 4021/2011, διερευνήθηκε το ενδιαφέρον εγχώριων και ξένων τραπεζών για την απόκτηση του υγιούς τμήματος της Αγροτικής Τράπεζας. Το τμήμα αυτό περιλαμβάνει κυρίως τα χαρτοφυλάκια ενήμερων δανείων και τίτλων καθώς και το σύνολο των καταθέσεων.
Η Τράπεζα της Ελλάδος, με γνώμονα τη διασφάλιση των καταθέσεων και της εν γένει χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, προχώρησε στη μεταβίβαση του υγιούς τμήματος της Αγροτικής Τράπεζας στην Τράπεζα Πειραιώς κατόπιν σχετικής πρότασης της τελευταίας, που έχει εγκριθεί από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Η διαφορά της αξίας των μεταφερόμενων στοιχείων ενεργητικού και παθητικού καλύπτεται από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας όπως ορίζει ο νόμος.
Η άδεια της παλαιάς τράπεζας ανακλήθηκε. Για τα μη ενήμερα δάνεια με ενέχυρο αγροτική γη, που δεν θα μεταβιβαστούν στην Τράπεζα Πειραιώς, θα υπάρξει σύντομα ειδική νομοθετική μέριμνα. Επίσης, οι θυγατρικές εταιρείες που δεν θα μεταβιβαστούν θα αξιοποιηθούν από το Δημόσιο ως περιουσιακό του στοιχείο.
Με την λύση που δρομολογήθηκε διασφαλίζονται στο ακέραιο οι καταθέσεις του συνόλου των πελατών της Αγροτικής Τράπεζας και η ομαλή συνέχιση των εργασιών της".
Η Τράπεζα Πειραιώς από την πλευρά της σε δική της ανακοίνωση αναφέρει:
"Η Διοίκηση της Τράπεζας Πειραιώς ανακοινώνει την απορρόφηση του υγιούς τμήματος της Αγροτικής Τράπεζας.
Η ενέργεια αυτή πραγματοποιείται στο πλαίσιο των διαδικασιών που όρισαν η Τράπεζα της Ελλάδος και το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, με σκοπό την αναδιάρθρωση του ελληνικού τραπεζικού συστήματος και την ενίσχυση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας.
Η προσφορά πού έγινε από την Τράπεζα Πειραιώς διασφαλίζει όλες τις θέσεις απασχόλησης των εργαζομένων της Αγροτικής Τράπεζας, πράγμα που αποτελεί και δέσμευση της Διοίκησης, η οποία καλωσορίζει τους νέους εργαζόμενους στην Τράπεζα Πειραιώς.
Από την προσεχή Δευτέρα, 30 Ιουλίου, όλο το δίκτυο καταστημάτων της Αγροτικής θα λειτουργεί υπό το σχήμα της Πειραιώς, διατηρώντας όμως την εμπορική επωνυμία “ATEbank”. Όλες οι συναλλαγές των πελατών της Αγροτικής θα εξακολουθούν να πραγματοποιούνται κανονικά, όπως μέχρι σήμερα, χωρίς καμία αλλαγή.
Από κοινού οι δύο δυνάμεις, στελέχη και εργαζόμενοι της Τράπεζας Πειραιώς και της Αγροτικής Τράπεζας, δημιουργούν έναν ισχυρό εγχώριο τραπεζικό οργανισμό, που παρέχει απόλυτη προστασία στον αγροτικό κόσμο, καλύτερη εξυπηρέτηση όλων των πελατών, καταθετών και δανειοληπτών, ποιότητα υπηρεσιών και μεγαλύτερες δυνατότητες χρηματοδότησης της εθνικής οικονομίας, με σύνολο ενεργητικού 75 δισ. ευρώ, καταθέσεων 35 δισ. ευρώ και χορηγήσεων 47 δισ. ευρώ.
Το  προσωπικό του Ομίλου ανέρχεται σε 17.000 εργαζόμενους και το σύνολο του δικτύου των καταστημάτων σε 1.230, με παρουσία σε εννέα ακόμη χώρες εκτός Ελλάδας".
Από την πλευρά του το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας επισημαίνει:
"Η Τράπεζα της Ελλάδος και το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας προχώρησαν σε οριστική λύση στο θέμα της βιωσιμότητας της Αγροτικής Τράπεζας, με την μεταβίβαση του υγιούς τμήματός της στην Τράπεζα Πειραιώς.  Η μεταβίβαση περιλαμβάνει το δίκτυο καταστημάτων, το σύνολο των καταθέσεων, το υγιές ενεργητικό, καθώς και συγκεκριμένες δραστηριότητές της.  Το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας καλύπτει τη διαφορά της αξίας των μεταβιβαζόμενων στοιχείων ενεργητικού και παθητικού, καθώς και τις κεφαλαιακές απαιτήσεις των μεταβιβαζόμενων στοιχείων ενεργητικού.
Η λύση που προκρίθηκε ενισχύει το τραπεζικό σύστημα, είναι σύμφωνη με την Ευρωπαϊκή πρακτική εξυγίανσης τραπεζών και υλοποιήθηκε σύμφωνα με τα ισχύοντα στην εθνική νομοθεσία, πάντα με γνώμονα τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος, την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος, τη διασφάλιση των καταθετών και την ενίσχυση του τραπεζικού συστήματος στην κρίσιμη περίοδο που διανύει σήμερα η χώρα.
Με το εγχείρημα αυτό, διασφαλίζονται οι καταθέσεις των πελατών της Αγροτικής Τράπεζας και οι θέσεις απασχόλησης, ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται η απρόσκοπτη λειτουργία και εξυπηρέτηση των υφιστάμενων πελατών.
Σημειώνεται ότι οι καταθέτες, πελάτες και γενικά οι συναλλασσόμενοι με την τράπεζα, θα μπορούν να συνεχίζουν να διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που το έπρατταν μέχρι σήμερα. Σύμβουλοι του ΤΧΣ ήταν η BNP Paribas και η Moelis & Co.

Για την ενημέρωση του κοινού σχετικά με το θέμα της Αγροτικής Τράπεζας λειτουργεί Τηλεφωνικό Κέντρο Ενημέρωσης στο 210 98 92 900."
 http://www.sofokleous10.gr/

25 Ιουλίου 2012

Στη Βουλή οι εξωφρενικές σπατάλες του προέδρου του Τ.Τ

Εξωφρενικές σπατάλες στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο καταγγέλλει ο βουλευτής της ΝΔ Σάββας Αναστασιάδης λέγοντας μεταξύ άλλων ότι ο πρόεδρος του ΤΤ Κλέων Παπαδόπουλος έχει προσλάβει «νομικό σύμβουλο με αμοιβή ύψους 7.000 ευρώ μηνιαίως και σύμβουλο τέχνης (!)» καθώς επίσης έχει αγοράσει συντηρητή κρασιών για το σπίτι του χρεώνοντάς τον στο ίδρυμα.
Ειδικότερα, ο βουλευτής σε ερώτησή του προς τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα επισημαίνει ότι «Τις τελευταίες ημέρες παρακολουθούμε την εναγώνια προσπάθεια που γίνεται από εσάς τον ίδιο και την Κυβέρνηση γενικά , ώστε να βρεθούν μέτρα μείωσης των κρατικών δαπανών κατά 11,5 δις ευρώ για τα έτη 2012-2014, που δεν θα μειώσουν όμως άλλο τα εισοδήματα των εργαζομένων, αφού ήδη ένα μεγάλο ποσοστό των συμπολιτών μας βρίσκεται κάτω από τα όρια της φτώχιας και επίσης ένα άλλο μεγάλο ποσοστό βρίσκεται στα όρια της επιβίωσης. Αυτή την πολύ δύσκολη για τη χώρα μας περίοδο, δυστυχώς, κάποιοι διορισμένοι κρατικοί αξιωματούχοι συνεχίζουν να κατασπαταλούν το δημόσιο χρήμα με τρόπο προκλητικό» και εξηγεί ότι:
«Αναφέρομαι στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί και διοικεί την Τράπεζα ο Πρόεδρος του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου κ. Κλέων Παπαδόπουλος, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες που έρχονται στη δημοσιότητα, πέραν όλων των άλλων χρεώνει ακόμη και τα προσωπικά του έξοδα στο Τ.Τ. Σημειώνεται ότι πρωταθλητής στις αμοιβές μελών Δ.Σ. Οργανισμών είναι το Τ.Τ. με ετήσια δαπάνη 1.323.841,93 ευρώ», σύμφωνα με το protothema.gr
Συγκεκριμένα κ. Αναστασιάδης αποκαλύπτει ότι «Σύμφωνα λοιπόν με τις πληροφορίες ο κ. Παπαδόπουλος,
1) Προσέλαβε προσωπικό νομικό σύμβουλο με αμοιβή 7.000 ευρώ το μήνα και δωρεάν τηλέφωνο, ο οποίος απασχολείται και στο ΤΑΙΠΕΔ, (διπλοθεσίτης) ενώ το Τ.Τ. διαθέτει οργανωμένη νομική υπηρεσία.
2) Προσέλαβε σύμβουλο επικοινωνίας με αμοιβή 5.000 ευρώ το μήνα.
3) Προσέλαβε σύμβουλο τέχνης!
4) Αποζημίωσε τον κ. Ανδρέα Ταμπρατζή με 200.000 ευρώ, ενώ αποχώρησε οικειοθελώς από τη θέση του Γενικού Διευθυντή του Τ.Τ., για να τοποθετηθεί ως μέλος στο Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ. Εδώ πρέπει να τονισθεί ότι ο κ. Ταμπρατζής παραμένει αμειβόμενο μέλος του Δ.Σ. του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, παράλληλα δε είναι και σύμβουλος διεθνών σχέσεων στα ΕΛΤΑ (τριπλοθεσίτης).
5) Σε μία περίοδο που όλες οι Τράπεζες για να αντιμετωπίσουν την κρίση μειώνουν τις λειτουργικές τους δαπάνες κλείνοντας Καταστήματα, μειώνοντας τις διαφημιστικές δαπάνες κι ότι άλλο μπορούν να περικόψουν η Διοίκηση του Τ.Τ. συνεχίζει να ανοίγει νέα Καταστήματα, να αντικαθιστά παλιά, συνεχίζει με τον ίδιο παλιό ρυθμό τις διαφημιστικές δαπάνες, τις χορηγίες σε σωματεία, συλλόγους και Μ.Κ.Ο. με σκανδαλώδη τρόπο.
6) Παράλληλα αντί να αξιοποιήσει το ικανότατο προσωπικό που έχει η Τράπεζα, προσλαμβάνει εξωτερικούς συνεργάτες, δημιουργεί νέες θέσεις Γενικών Διευθυντών, χωρίς αντικείμενο στους οποίους καταβάλλει παχυλούς μισθούς, παρέχοντάς τους μάλιστα προκλητικά προνόμια (αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, δωρεάν τηλέφωνα, γραμματείες κ.λ.π.)
7) Σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες ο κ. Παπαδόπουλος αγόρασε συντηρητή κρασιών ο οποίος πήγε στο σπίτι του και πληρώθηκε από το Τ.Τ.
http://www.ezy.gr/wp-content/uploads/2012/07/fetcher_1.gif Αγόρασε και εγκατέστησε στο σπίτι του σύστημα συναγερμού το οποίο πλήρωσε το Τ.Τ.
9) Αγόρασε σχάρα για να μεταφέρει το ποδήλατό του την οποία πλήρωσε το Τ.Τ.
10) Μέσω της Ιδιωτικής Εταιρείας που μισθώνει η Τράπεζα για προσλήψεις σε προσωπικό με σύμβαση ορισμένου χρόνου για να καλύπτει τις ανάγκες της, προσέλαβε υπηρέτες και κηπουρούς για το σπίτι του με χρήματα του Τ.Τ.
11) Η Εταιρεία που έχει αναλάβει την φύλαξη των Καταστημάτων του Τ.Τ. φυλάσσει και το σπίτι του με χρήματα του Τ.Τ.
12) Παίζει με τις προσδοκίες του παρεχόμενου προσωπικού (400-600 άτομα) που εργάζεται στην Τράπεζα, αλλά έχει εργοδότη Ιδιωτική Εταιρεία την οποία μισθώνει το Τ.Τ., καθώς τους υπόσχεται μονιμοποίηση αν και γνωρίζει ότι απαγορεύονται. Επιπλέον διοργανώνει για το ίδιο προσωπικό σεμινάρια, χωρίς να προγραμματισθούν οι εξετάσεις που συνήθως γίνονται μετά το τέλος των σεμιναρίων, ώστε οι συμμετέχοντες να έχουν την πιστοποίηση για το αντικείμενο που διδάχθηκαν, αλλά τους καλεί εκ νέου για τον λόγο αυτό, μετά από δύο μήνες, φορτώνοντας την Τράπεζα με επιπρόσθετη δαπάνη( αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία , φαγητό κ.α.).
13) Πλήρωσε για διαφημιστικό πανό στο Κεντρικό κτίριο(28.000)
14) Ενώ από την συνένωση με την Aspis Bank προσχώρησαν στην Τράπεζα ικανότατα στελέχη, δεν τα χρησιμοποιεί αλλά προτιμά να προσλαμβάνει νέα. Επίσης σε πολλές περιπτώσεις παρότι ενοποιήθηκαν οι δύο Τράπεζες διατηρεί χωρίς λόγο διπλές Διευθύνσεις για ένα αντικείμενο. Δηλαδή και του Τ.Τ. και της Aspis Bank (Οικονομικών, πληροφορικής κ.λ.π.)».
Για τους λόγους αυτούς ο κ. Αναστασιάδης ρωτά μεταξύ άλλων τον αρμόδιο υπουργό «Πόσους Γενικούς Διευθυντές και Αναπληρωτές Γενικούς Διευθυντές και εξωτερικούς συνεργάτες είχε η Τράπεζα το 2009, πόσους έχει σήμερα και ποιες οι μηνιαίες αποδοχές τους και τα προνόμια αυτών (αυτοκίνητα, τηλέφωνα, καύσιμα κ.λ.π.). Έχουν όλοι τους ανάλογα προσόντα (πτυχία κ.λ.π.) και προϋπηρεσία σε Τράπεζα; Σε τι αντιστοιχία βρίσκονται οι Γενικοί Διευθυντές και Αναπληρωτές Γενικοί Διευθυντές με τις Διευθύνσεις της Τράπεζας; Δηλαδή κάθε Γενικός ή Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής πόσες Διευθύνσεις έχει στην δικαιοδοσία του; Ποια η καθαρή θέση της Τράπεζας σήμερα; ( ζημίες ή κέρδη)¨» ενώ ζητά να κατατεθούν και όλα τα σχετικά έγγραφα των προκλητικών δαπανών.
http://www.ezy.gr/

Αρχίζουν οι διαπραγματεύσεις με την Τρόικα – Τι θα παρουσιάσει η ελληνική πλευρά

Όσοι έχουν κάποιο λόγο να συνομιλούν με τους τεχνοκράτες της τρόικας που βρίσκονται στην Αθήνα, γνωρίζουν ότι τις τελευταίες ημέρες οι περισσότεροι βρίσκονται σε …διακοπές.
Και ο λόγος είναι ότι τα περιθώρια που έχει η ελληνική πλευρά να προχωρήσει σε αποφάσεις ουσία κατά τον έλεγχο που ξεκινά σήμερα, είναι μικρά. Παρ’ όλα αυτά οι περισσότερο θα επιστρέψουν σήμερα στο κέντρο της ελληνικής πρωτεύουσας όπου θα αρχίσει μια σειρά από κρίσιμα ραντεβού, με κορυφαία αυτά που αφορούν τη συνάντηση των εκπροσώπων των δανειστών με τον Γιάννη Στουρνάρα της Πέμπτη, και το πρωθυπουργό την Παρασκευή.
Το κλίμα αγωνίας που προσπαθήθηκε να διαμορφωθεί τις προηγούμενες ημέρες φρόντισε να το μαζέψει η ίδια η Κομισιόν, βάζοντας τον εκπρόσωπό της να δηλώσει από χθες πως η απόφαση για την επόμενη δόση προς την Ελλάδα είναι «απίθανο» να έρθει πριν από το Σεπτέμβριο και εξαρτάται από τη βαθμολογία που θα βάλει η Τρόικα στην ελληνική πρόοδο.
Σε μια αμφίσημη δήλωση, ο εκπρόσωπος των δανειστών πρόσθεσε πως οι ελληνικές αρχές γνωρίζουν πολύ καλά την ανάγκη να καλυφθεί ο χαμένος χρόνος και να αναλάβουν άμεσα δράση, αν και παρατήρησε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση «μπορεί να βρει λύσεις» για να αποφευχθούν προβλήματα χρηματοδότησης στην Ελλάδα. Και ολοκλήρωσε εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η επόμενη δόση προς την Ελλάδα «θα δοθεί».
Τι σημαίνουν όλα αυτά για τα ραντεβού που ξεκινούν σήμερα;

ΠΡΩΤΟΝ.
Η Τρόικα γνωρίζει ότι η πραγματική πρόοδος που έχει επιτευχτεί είναι μικρή.

ΔΕΥΤΕΡΟΝ
. Η Τρόικα γνωρίζει επίσης πως η κυβέρνηση έχει την βούληση να προχωρήσει αλλά ακόμη βρίσκεται στο στάδιο αξιολόγησης των μέτρων και αποφάσεων.

ΤΡΙΤΟΝ
. Και πως για τους λόγους αυτούς, θα δοθεί λίγο ακόμη «τράτο» στην ελληνική πλευρά, με την μόνιμη υπόμνηση όμως πως τίποτα δεν είναι βέβαιο σε ότι αφορά τη χρηματοδότηση της χώρας.
Το πρώτο πρόβλημα που διαπιστώθηκε είναι ότι από τις αποκρατικοποιήσεις που είχαν στη σειρά για το 2012 το προεκλογικό «πάγωμα» των διαδικασιών είχε σαν συνέπεια να θεωρούνται πλέον ώριμες για το 2012 μόνο αυτές που αφορούν την πώληση των κρατικών λαχείων και του Κέντρου Ξένου Τύπου (IBC) του 2004. Η «αστοχία» αυτή, μπορεί να στοίχισε το κεφάλι του επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, πλην όμως δεν έλυσε το πρόβλημα: Ο στόχος μείωσης του χρέους 3,2 δισ. ευρώ μέσα στο 2012 μέσω αποκρατικοποιήσεων, είναι πια ανέφικτο να ικανοποιηθεί. Και εδώ, λοιπόν, αναζητούνται ισοδύναμα μέτρα.
Κυβερνητικοί παράγοντες τονίζουν με νόημα, ότι στην κυβέρνηση είναι έτοιμοι να επαναφέρουν τις προτάσεις για πώληση ποσοστών του ΟΠΑΠ και του ΟΤΕ, ή ακόμη και της ΔΕΗ, προκειμένου να φέρουν ένα γρήγορο αποτέλεσμα, αν και κύριος στόχος είναι να επιδειχθεί η αποφασιστικότητα της κυβέρνησης. Από τους τρεις στόχους πιο ώριμος είναι ο ΟΠΑΠ, όπου το δημόσιο διατηρεί ποσοστό 34%. Με δεδομένη την αρνητική χρηματιστηριακή συγκυρία, θα επιλεγεί η μέθοδος του πλειστηριασμού, αντί της αγοράς μετοχικών πακέτων. Οι αρμόδιοι κύκλοι σημείωσαν πως το επενδυτικό ενδιαφέρον (δηλαδή οι υποψήφιοι αγοραστές) θεωρείται δεδομένο και πως αν κλείσει μια συμφωνία τις επόμενες 15 – 20 ημέρες, θα μπορέσει να υπάρξει και προκαταβολή πριν το Σεπτέμβριο.
Κίνηση υπάρχει και στα περί τον ΟΤΕ, καθώς στην αγορά κυκλοφορεί πως η Deutsche Telekom εξετάζει το ενδεχόμενο να υποβάλλει δημόσια προσφορά για το ποσοστό που έχουν στα χέρια τους οι ιδιώτες. Στην περίπτωση αυτή, ο βασικός μέτοχος είναι υποχρεωμένος (από την σχετική συμφωνία με το δημόσιο) να υποβάλλει έστω και τυπικά μία τέτοια πρόταση.
Μέχρι να ωριμάσουν και κάποια άλλα προγράμματα αποκρατικοποιήσεων που η κυβέρνηση σχεδιάζει να ξαναφέρει προς τα εμπρός, στη σέντρα έπεσε και η λίστα με τους 255 οργανισμούς που θα καταργηθούν ή συγχωνευθούν. Η λίστα δεν είναι πολύ διαφορετική από την περιβόητη λίστα Πάγκαλου αλλά με κάποιες ουσιώδεις αλλαγές, ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί, να έχει νόημα και να καταγράφει (πάλι) την κυβερνητική βούληση.
Στο κυβερνητικό στρατόπεδο εκτιμούν ως θετικά και τα αποτελέσματα των επαφών με τον πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Μπιλ Κλίντον, και την οικονομική ομάδα που εκπροσωπεί.
Όλα αυτά βέβαια δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τα «υπεσχημένα» της ελληνικής πλευράς. Τα οποία πρέπει να είναι χειροπιαστά, ή τουλάχιστον να δείχνουν την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να δώσει τέλος σε «χρονίζοντα ζητήματα» έως το τέλος του έτους.

Η δημοσιοποίηση της λίστας των 255 οργανισμών είναι ακριβώς μια τέτοια εκδήλωση προθέσεων που δείχνει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης στη μάχη κατά της σπατάλης του κράτους. Όπως επίσης και στη μάχη με το χρόνο προκειμένου να μην βρεθεί αντιμέτωπη με κοινωνικά ακόμη πιο επώδυνα μέτρα, όπως αυτά που ακούστηκαν για νέες προτεινόμενες οριζόντιες περικοπές κυρίως στις συντάξεις όσο και από την πρόταση-σοκ για καθιέρωση πλαφόν 1.500 ευρώ τον χρόνο, ανά ασφαλισμένο, όσον αφορά τις δαπάνες υγείας που θα δικαιούται στο ελληνικό κράτος.
Το πιθανότερο είναι τα μέτρα των 11 και πλέον δισ. ευρώ να μην έχουν κλείσει μέχρι την Πέμπτη, οπότε έχει οριστεί το ραντεβού του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα με την τρόικα. Στο σημείο αυτό, μπορεί κυβερνητικοί κύκλοι να προωθούν την ιδέα ότι οι πολιτικές κατευθύνσεις που θα αναδειχθούν έχουν μεγαλύτερη σημασία από τον ακριβή προσδιορισμό των μέτρων, γνωρίζουν, όμως πως και αυτό δεν φτάνει. Για τον λόγο αυτό, και επειδή για την επομένη είναι προγραμματισμένο και το ραντεβού του Αντώνη Σαμαρά με τους δανειστές, ο πρωθυπουργός έχει «κλείσει» συνάντηση με του κ. Βενιζέλο και Κουβέλη, ώστε να υπάρχει κοινή υπογραφή σε όσα τελικά πέσουν στο τραπέζι…
Σημειώνεται ότι εκτός από την ευρύτερη μάχη κατά της κρατικής σπατάλης, στην επιφάνεια έχει ξαναέρθει με έμφαση η μελέτη του ΚΕΠΕ που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την επιβολή πλαφόν 1.500 ευρώ τον χρόνο στις δαπάνες υγείας που θα καλύπτουν τα ασφαλιστικά ταμεία (με στόχο εξοικονόμηση 182 εκατ. ευρώ), αλλά καιδεκατρία εναλλακτικά σενάρια πλαφόν στις κύριες συντάξεις, με τον πήχη να τίθεται στο ευνοϊκότερο για τους συνταξιούχους σενάριο στα 3.000 ευρώ μικτά και στο χειρότερο στα 1.800 ευρώ. Αντίστοιχα, το μέτρο αποδίδει από 282,5 εκατ. ευρώ έως 3 δισ. ευρώ.
Επίσης το ΚΕΠΕ προτείνει:
1. Οριζόντιες μειώσεις σε όλες τις κύριες συντάξεις άνω των 1.000 ευρώ από 5% έως 10% ανάλογα με το ύψος τους με στόχο εξοικονομήσεις 880 εκατ. ευρώ, κατάργηση της 13ης και της 14ης επικουρικής σύνταξης, περικοπή των διπλών συντάξεων (η δεύτερη να κόβεται κατά 50% και ενδεχόμενη τρίτη κατά 70%), περαιτέρω περικοπές σε συντάξεις για ορφανές, ανύπαντρες ή διαζευγμένες κόρες δικαστικών.
2. Μείωση φαρμακευτικής δαπάνης των δημόσιων νοσοκομείων και του ΕΟΠΥΥ μέσω της αύξησης της χρήσης γενόσημων φαρμάκων (όφελος 500 εκατ. ευρώ).
3. Μειώσεις έκτατου διδακτικού προσωπικού σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, μείωση του αριθμού των αναπληρωτών δασκάλων και καθηγητών κατά 90% κι αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μόνιμου προσωπικού.
4. Επιβολή διδάκτρων από 200 έως και 2.000 ευρώ τον χρόνο στους «αιώνιους» φοιτητές και στους μεταπτυχιακούς (έσοδα 180 εκατ. ευρώ).
5. Καταβολή του 50% των αποδοχών των κληρικών από την Εκκλησία (όφελος 92 εκατ. ευρώ).
6. Κατάργηση των επιδομάτων εξομάλυνσης για αστυνομικούς, λιμενικούς, πυροσβέστες και δικαστικούς.
7. Μείωση των επιχορηγήσεων προς τους ΟΤΑ και τα κόμματα με στόχο εξοικονομήσεις 380 εκατ. ευρώ.
8. Αναβολή στις πληρωμές των εξοπλιστικών προγραμμάτων και περικοπές στα οδοιπορικά των στρατιωτικών (628,26 εκατ. ευρώ τη διετία 2013-14).
9. Ψαλίδι στα προνόμια των βουλευτών (δωρεάν αυτοκίνητο μόνο για τους βουλευτές της περιφέρειας, πλαφόν δαπάνης καυσίμων 400 ευρώ τον μήνα για τα κυβερνητικά οχήματα), λουκέτο στο κανάλι της Βουλής και ψηφιοποίηση όλων των συναλλαγών με το Δημόσιο (όφελος 369 εκατ. ευρώ σε βάθος τετραετίας).
10. Μείωση 50% στις συντάξεις των πρώην πρωθυπουργών, μείωση της βουλευτικής αποζημίωσης κατά 20% όπως και των αποδοχών δημάρχων, γενικών γραμματέων και περιφερειαρχών.
Joffrey Postman για το moneypost.gr

http://marketbeast.gr/

6 Ιουλίου 2012

Επιλογή νομικής μορφής επιχείρησης βάσει της ισχύουσας φορολογίας φυσικών&νομικών προσώπων(Ζιγκερίδης)-Α΄Μέρος

Επιλογή νομικής μορφής επιχείρησης βάσει της ισχύουσας φορολογίας φυσικών&νομικών προσώπων(Ζιγκερίδης)-Α΄Μέρος
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Α. Φορολογία φυσικών προσώπων
    1. Ισχύουσα κλίμακα φορολογίας εισοδήματος Φυσικών Προσώπων
    2. Αύξηση αφορολογήτου ποσού λόγω τέκνων
    3. Αφορολόγητο ποσό λόγω αναπηρίας, για θύματα πολέμου, κ.λπ.
    4. Μείωση φόρου λόγω δαπανών
    5. Μείωση φόρου λόγω μεθοριακής περιοχής
Β. Φορολογία εισοδήματος εταιρειών (Ο.Ε., Ε.Ε.), κοινοπραξιών και κοινωνιών που ασκούν επιχείρηση ή επάγγελμα
    1. Ισχύουσες διατάξεις για τη φορολόγηση προσωπικών εταιρειών
    2. Παραδείγματα
    3. Προϊσχύουσες διατάξεις φορολόγησης προσωπικών εταιρειών
Γ. Φορολογία νομικών προσώπων (Α.Ε., Ε.Π.Ε., Συνεταιρισμοί και λοιπά νομικά πρόσωπα άρθρου 101)
    1. Ισχύουσες διατάξεις για τη φορολόγηση των Κεφαλαιουχικών εταιρειών
    2. Προϊσχύουσες διατάξεις για τη φορολόγηση των Κεφαλαιουχικών εταιρειών
    3. Πίνακας συντελεστών νομικών προσώπων και εταιρειών μέχρι 31/12/2009 Δ. Φορολογία μερισμάτων και λοιπών εισοδημάτων
    1. Φορολογία των διανεμόμενων κερδών ανώνυμων εταιρειών εσωτερικού μέχρι την 31/12/2010
    2. Φορολογία των διανεμόμενων κερδών ανώνυμων εταιρειών εσωτερικού από την 1/1/2011
Ε. Συγκριτικός πίνακας φορολογίας εισοδήματος για κάθε νομική μορφή.
ΣΤ. Προτάσεις για την αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος


Η επιλογή νομικής μορφής κατά την ίδρυση της επιχεί ρησης αποτελεί ένα σημαντικό πεδίο προβληματισμού για τους ιδρυτές της. Η επιλογή της νομικής μορφής της επιχείρησης στηρίζεται κυρίως στο φορολογικό και διοικητικό κόστος, αλλά και σε άλλους παράγοντες όπως νομικούς, όπως η απεριόριστη ευθύνη που έχουν οι ομόρρυθμοι εταίροι οι οποίοι ευθύνονται και με την ατομική ους περιουσία.

Έτσι, για παράδειγμα, η επιλογή της Α.Ε. γίνεται για τους εξής λόγους:
• Μεταβίβαση χωρίς πολύπλοκες διαδικασίες της επιχείρησης στους διαδόχους με τη μεταβίβαση των μετοχών.
• Δυνατότητα συνέχισης της επιχείρησης σε περίπτωση θανάτου των εταίρων.
• Απλοποίηση διαδικασιών τροποποίησης του καταστατικού.
• Περιορισμένη ευθύνη των μετόχων μέχρι του ύψους του καταβεβλημένου κεφαλαίου.
• Απαλλαγή από το ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ για τους μετόχους κατά την σύσταση ή την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της ανώνυμης εταιρείας (Ήδη με τον Ν.3091/2002 η απαλλαγή αυτή ισχύει και για όλα τα Νομικά Πρόσωπα, Ο.Ε, Ε.Ε., Ε.Π.Ε).
• Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην αγορά.

Υπάρχουν όμως παράγοντες ανασταλτικοί για τη δημιουργία Α.Ε. και Ε.Π.Ε., όπως:
• Η φορολογία των διανεμόμενων κερδών στις Α.Ε και Ε.Π.Ε με ποσοστό 25% , αφού προηγουμένως υπολογισθεί φόρος εισοδήματος νομικού προσώπου 20%, με τελική μεσοσταθμική επιβάρυνση 40% , σε σχέση με την χαμηλή φορολογία των προσωπικών επιχειρήσεων με δεδομένο ότι ο συντελεστής φορολόγησης των Ο.Ε., Ε.Ε., Κοινωνιών, αστικών εταιρειών κλπ. προσώπων της παρ. 4, του άρθρου 2, του Κ.Φ.Ε., ορίζεται σε 25%, ενώ ειδικά για τις ομόρρυθμες και ετερόρρυθμες εταιρείες και κοινωνίες κληρονομικού δικαίου, που ασκούν επιχείρηση ή επάγγελμα, στις οποίες μεταξύ των κοινωνών περιλαμβάνονται και ανήλικοι, τα κέρδη που αναλογούν στους ομόρρυθμους εταίρους φυσικά πρόσωπα και στους κοινωνούς φυσικά πρόσωπα φορολογούνται στο όνομα της εταιρείας ή κοινωνίας με συντελεστή είκοσι τοις εκατό (20%), αφού αφαιρεθεί επιχειρηματική αμοιβή για μέχρι τρεις (3) ομόρρυθμους εταίρους φυσικά πρόσωπα ή μέχρι τρεις (3) κοινωνούς φυσικά πρόσωπα, με τα μεγαλύτερα ποσοστά συμμετοχής. Γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι Ο.Ε. με τρεις εταίρους με κέρδη 150.000 ευρώ θα καταβάλλει φόρο για την χρήση 2011 και εφεξής ποσό 24.510 ευρώ περίπου (φόρος εταιρείας 15.000 + 9.510 ευρώ φόρος εταίρων), ενώ η Α.Ε. και η Ε.Π.Ε με αντίστοιχα κέρδη καταβάλλει φόρο νομικού προσώπου και μερισμάτων 40.000 ευρώ (βλ. πίνακες στο τέλος του άρθρου).
• Μεγαλύτερο κόστος λογιστικής παρακολούθησης.
• Υποχρεωτική τήρηση βιβλίων Γ' κατηγορίας ανεξαρτήτως ορίου.
• Υψηλό κόστος δημοσιεύσεων (εκλογή ελεγκτών, Δ.Σ., τροποποιήσεων καταστατικού).
• Ιδιαίτερες διατυπώσεις σύγκλησης Δ.Σ., Γ.Σ., κλπ.

Όπως έχουμε προαναφέρει, για την σωστή επιλογή της νομικής μορφής θα πρέπει να γνωρίζουμε την ισχύουσα φορολογική νομοθεσία, τους συντελεστές φορολογίας εισοδήματος και τον τρόπο προσδιορισμού των αποτελεσμάτων (εξωλογιστικός, λογιστικός κλπ.).


Δείτε όλο το πρώτο μέρος του άρθρου του Δημήτριου Ζιγκερίδη, Μέλους της ΣΟΛαε, Ορκωτού Ελεγκτή - Λογιστή στο e-magazine αυτής της εβδομάδας.

Σχέδιο για εξόφληση φόρου σε 9 δόσεις και παράταση της προθεσμίας υποβολής δηλώσεων


Σχέδιο «επιμήκυνσης» της περιόδου καταβολής των φορολογικών βαρών που προκύπτουν από τα φετινά εκκαθαριστικά σημειώματα θα θέσει στο τραπέζι των συζητήσεων με την τρόικα το υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό προβλέπει ότι η εξόφληση των φόρων θα γίνει σε περισσότερες από τρεις δόσεις, που συνολικά μπορεί να φτάσουν και τις εννέα.
Παράλληλα, το υπουργείο προσανατολίζεται σε παράταση της προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών φορολογικών δηλώσεων, που λήγει στις 16 Ιουλίου, καθώς φοβάται ότι μία μαζική υποβολή τις τελευταίες ημέρες θα απειλήσει με «μπλακ άουτ» το Taxisnet.
Πιο αναλυτικά, στο υπουργείο Οικονομικών εκφράζονται φόβοι ότι πολλοί φορολογούμενοι δεν θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν το νέο κύμα φόρων που έρχεται με τα εκκαθαριστικά, κηρύσσοντας αναγκαστικά... στάση πληρωμών προς το Δημόσιο.
Για να διευκολυνθούν οι φορολογούμενοι και να αποτραπεί η εκδήλωση ενός κινήματος «δεν πληρώνω φόρο εισοδήματος», το υπουργείο προωθεί μια ειδική ρύθμιση που θα δίνει τη δυνατότητα στους φορολογούμενους που βρίσκονται σε οικονομική αδυναμία να εξοφλήσουν τους φόρους που θα περιλαμβάνονται στα φετινά εκκαθαριστικά σημειώματα σε περισσότερες δόσεις.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, στο σχέδιο που τελεί υπό την έγκριση της τρόικας θα διατηρηθούν οι διμηνιαίες δόσεις (τρεις εάν ο φόρος βεβαιωθεί μέχρι και τον Ιούλιο, δύο αν ο φόρος βεβαιωθεί Αύγουστο και Σεπτέμβριο και μία δόση αν η βεβαίωση γίνει από τον Οκτώβριο και μετά) και μετά θα υπάρχουν μέχρι και 6 μηνιαίες δόσεις. Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό, η εξόφληση των έξτρα φόρων που περιλαμβάνονται στα εκκαθαριστικά σημειώματα θα γίνει μέχρι και τον Ιούνιο του 2013.
Οπως δείχνει η εκκαθάριση των φετινών φορολογικών δηλώσεων, δύο στους τρεις φορολογούμενους καλούνται να πληρώσουν επιπλέον φόρους για τα εισοδήματα που απέκτησαν το 2011, όταν πέρυσι οι παραλήπτες χρεωστικών σημειωμάτων ήταν μόλις ένας στους πέντε. Στοιχείο που δείχνει ότι πολλοί φορολογούμενοι, οι οποίοι πέρυσι είχαν επιστροφή φόρου, φέτος καλούνται να πληρώσουν μεγάλα ποσά.
Η μείωση του αφορολόγητου ορίου στις 5.000 ευρώ από 12.000 ευρώ, η αύξηση των τεκμηρίων διαβίωσης και η περικοπή των φοροαπαλλαγών έχουν ανεβάσει κατακόρυφα τον φετινό λογαριασμό της Εφορίας. Περίπου 3,8 εκατομμύρια νοικοκυριά, επί συνόλου 5,7 εκατομμυρίων που θα υποβάλουν φέτος φορολογική δήλωση, αναμένεται να χρεωθούν με «φουσκωμένους» φόρους για τα εισοδήματα του 2011.
Σημειώνεται ότι τα φετινά εκκαθαριστικά σημειώματα δεν περιλαμβάνουν μόνο τον φόρο για τα εισοδήματα του περασμένου έτους, αλλά και δύο ακόμη «χαράτσια»: η ειδική εισφορά αλληλεγγύης 1%-4% για όσους φορολογούμενους είχαν το 2011 ατομικό εισόδημα μεγαλύτερο των 12.000 ευρώ και το αυξημένο από 300 σε 400-500 ευρώ τέλος επιτηδεύματος για όσους άσκησαν κατά τη διάρκεια του 2011 ατομική επιχείρηση ή ελευθέριο επάγγελμα.