Αλλαγή στον τρόπο καταβολής των ενισχύσεων της ΚΑΠ προτείνει το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (28/11/2012 16:13)
Να επανεξεταστούν οι τρόποι κατανομής των ενισχύσεων που δίνονται μέσω της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ) στους παραγωγούς των νέων χωρών μελών, που εντάχθηκαν μετά το 2004, εισηγείται το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο σε ειδική έκθεση που δημοσιοποίησε. Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο ζητεί τη μεταρρύθμιση του καθεστώτος, προκειμένου να διασφαλιστεί η διοχέτευση της ενίσχυσης στους ενεργούς γεωργούς που ασκούν τακτικά συγκεκριμένες γεωργικές δραστηριότητες.Κι αυτό γιατί, όπως τονίζει, δημόσιοι φορείς που διαχειρίζονται κρατική γη χωρίς να ασκούν γεωργική δραστηριότητα πρέπει να αποκλείονται από την ενίσχυση της ΕΕ για τη στήριξη της γεωργίας, ενώ δεν πρέπει να καταβάλλονται ενισχύσεις σε σχέση με μη χρησιμοποιούμενα αγροτεμάχια ή με εκτάσεις που χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο για μη γεωργικές δραστηριότητες.
Ο σχεδιασμός του καθεστώτος ενιαίας στρεμματικής ενίσχυσης (ΚΕΣΕ) αποσκοπούσε στην παροχή στα νέα κράτη μέλη, τα οποία προσχώρησαν στην ΕΕ το 2004 και το 2007, της δυνατότητας να στηρίξουν τα εισοδήματα των γεωργών. Επί του παρόντος, το ΚΕΣΕ εφαρμόζεται σε 10 κράτη μέλη της ΕΕ και οι σχετικές δαπάνες ανήλθαν το 2011 σε 5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η έκθεση του Συνεδρίου επικεντρώνεται στους δικαιούχους της πολιτικής, στις επιλέξιμες εκτάσεις και στη συνεισφορά του καθεστώτος στην επίτευξη του στόχου της ενίσχυσης του γεωργικού εισοδήματος.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο ορισμός των δικαιούχων του καθεστώτων είναι ανεπαρκής γιατί επιτρέπει την καταβολή ενισχύσεων σε δικαιούχους που δεν ασχολούνται, ή ασχολούνται μόνον οριακά, με γεωργικές δραστηριότητες. Σε αυτές τις περιπτώσεις δικαιούχων περιλαμβάνονται εταιρείες ακινήτων, αερολιμένες, κυνηγετικές ή αλιευτικές ενώσεις και χιονοδρομικοί σύλλογοι.
Επιπλέον, σε ορισμένες από τις ενδιαφερόμενες χώρες καταβλήθηκαν νομίμως ενισχύσεις (ενισχύοντας το εισόδημά τους) σε δημόσιους φορείς που διαχειρίζονται κρατικές εκτάσεις και δεν συμμετέχουν με άλλον τρόπο στη γεωργική δραστηριότητα. Στην Ουγγαρία, το κράτος είναι ο μεγαλύτερος δικαιούχος ενισχύσεων στο πλαίσιο του ΚΕΣΕ (14 εκατομμύρια ευρώ το 2010 για 82 000 εκτάρια).
Η συνολική γεωργική έκταση σε σχέση με την οποία έπρεπε να καταβληθεί ενίσχυση στο πλαίσιο του ΚΕΣΕ δεν προσδιορίστηκε κατά τρόπο αξιόπιστο από τα κράτη μέλη, ωστόσο, όπως αναφέρει η έκθεση του ΕΕΣ, έγινε δεκτή από την Επιτροπή. Το γεγονός αυτό είχε αντίκτυπο στο ύψος της ανά εκτάριο ενίσχυσης που εισέπραξε κάθε γεωργός, το οποίο ήταν άλλοτε υψηλότερο και άλλοτε χαμηλότερο από ό,τι έπρεπε. Ορισμένες χώρες αναθεώρησαν χωρίς τη δέουσα αιτιολόγηση τη συνολική γεωργική έκταση, με αποτέλεσμα να επιτύχουν την πλήρη αξιοποίηση της εθνικής συνολικής χρηματοδότησης που τους αναλογούσε.
Σύμφωνα με την έκθεση, παρά τις προσπάθειες των ενδιαφερόμενων κρατών μελών, καταβλήθηκαν ενισχύσεις για αγροτεμάχια στα οποία δεν ασκείτο γεωργική δραστηριότητα.
------------------------
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) αριθ. 671/2012 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
της 11ης Ιουλίου 2012
για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 73/2009 του Συμβουλίου όσον αφορά την εφαρμογή των άμεσων ενισχύσεων στους γεωργούς για το έτος 2013
της 11ης Ιουλίου 2012
για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 73/2009 του Συμβουλίου όσον αφορά την εφαρμογή των άμεσων ενισχύσεων στους γεωργούς για το έτος 2013
ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΔΙΑΒΑΣΤΕ..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου