9 Αυγούστου 2012

Οδηγός για τη διάθεση προϊόντων στις ξένες αγορές


Ολα όσα πρέπει να ξέρουν οι επιχειρηματίες για τους τρόπους εξαγωγής, την τιμολόγηση, αλλά και τις «παγίδες». Εξι βήματα για να εξαγάγετε τα προϊόντά σας στις ξένες αγορές και να μετατρέψετε την επιχείρησή σας σε εξαγωγική παρουσιάζουν οι «Επαγγελματικές Ευκαιρίες». Με τη βοήθεια του ελληνικού Οργανισμού Προώθησης Εξαγωγών (ΟΠΕ) και της ιστοσελίδας (www.startupgreece.gov.gr) δίνονται οι απαραίτητες συμβουλές για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων στο εξωτερικό, τη σωστή έρευνα των αγορών, την αποφυγή «παγίδων», για τους τρόπους εξαγωγής, τη δημιουργία ανταγωνιστικού προϊόντων και την τιμολόγηση.



Πώς να ξεκινήσετε εξαγωγές του προϊόντος σας

Για να κάνετε εξαγωγές, πρέπει πρώτα να δημιουργήσετε το προϊόν ή ακόμα καλύτερα την γκάμα των προϊόντων. Ενα σωστά μελετημένο προϊόν πρέπει να καλύπτει τις παρακάτω τρεις προϋποθέσεις:

Σωστό σχεδιασμό (design), μελετημένη συσκευασία και πιστοποίηση (προϊόντος και υλικών συσκευασίας)

Η είσοδος, βέβαια, στην παγκόσμια αγορά παρουσιάζει ευκαιρίες αλλά και κινδύνους και πρέπει να μελετηθεί με προσοχή και να μην αντιμετωπιστεί ως μια ευκαιριακή προοπτική της επιχείρησης.

Τα πλεονεκτήματα και οι ευκαιρίες που έχει μια επιχείρηση από την εξαγωγή των προϊόντων της μπορεί να είναι οι ακόλουθες:

Οικονομίες κλίμακας
Αύξηση των πωλήσεων
Αύξηση των κερδών
Μείωση της εξάρτησης της επιχείρησης από την εγχώρια αγορά
Απόκτηση τεχνογνωσίας
Ενδυνάμωση της θέσης του προϊόντος στην εγχώρια αγορά

Εκτός όμως από τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην επιχείρηση για ανάπτυξη και επέκταση, υπάρχουν και προκλήσεις και απειλές, πολλές φορές, που πρέπει να διαγνωστούν έγκαιρα και να αντιμετωπιστούν.
 Αυτές θα μπορούσαν να είναι:

Αυξημένα κόστη παραγωγής ή λειτουργίας
Προσαρμογές στη διοίκηση της επιχείρησης
Ανταγωνισμός
Μακροπρόθεσμη απόδοση της επένδυσης
Γραφειοκρατικές διαδικασίες
Πώς να προσαρμόσετε το προϊόν σας για εξαγωγή

Σε πολλές περιπτώσεις η επιλογή εξαγωγής κάποιου προϊόντος συνοδεύεται και από αναγκαίες τροποποιήσεις στο ίδιο το προϊόν. Οι μέθοδοι και τεχνικές ελέγχου της εξαγωγικής καταλληλότητας ενός προϊόντος καλύπτουν ένα πολύ μεγάλο φάσμα διαδικασιών, αρχίζοντας από τις πολύ στοιχειώδεις, γρήγορες και ανέξοδες τεχνικές, μέχρι εκείνες που προϋποθέτουν περίπλοκες, πολυδάπανες και χρονοβόρες διαδικασίες.

Μπορεί να ακολουθηθεί ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει έρευνα και που μπορεί να αφορά:

Μελέτη και καταγραφή των ανταγωνιστικών προϊόντων
Συσκευασία/Παρουσίαση
Ανταγωνιστικές Τιμές
Αποδοχή προϊόντος
Θα πρέπει ο εξαγωγέας να γνωρίσει το προϊόν του στους ενδεχόμενους εισαγωγείς και να συζητήσει μαζί τους για τις συνθήκες στην πώληση και διακίνηση παρεμφερών προϊόντων. Ετσι θα μπορέσει να έχει μια πρώτη ένδειξη και θα μπορέσει να προχωρήσει σε προσθήκες ή αλλαγές του προϊόντος του όπου αυτό είναι αναγκαίο να γίνει. Το επόμενο βήμα θα πρέπει να είναι η παρουσίαση του προϊόντος σε μια ομάδα χονδρεμπόρων και λιανοπωλητών, έτσι ώστε να πάρει τη γνώμη τους και να συνεχίσει στη λήψη αποφάσεων. Μπορεί επίσης να ζητήσει πληροφορίες απευθείας από τους καταναλωτές.

Πώς να προωθήσετε το προϊόν σας σε ξένες αγορές

Τα μέσα προώθησης που έχει στη διάθεσή της η επιχείρηση στις αγορές του εξωτερικού είναι σε γενικές γραμμές τα ίδια με τις αγορές του εσωτερικού. Αυτά είναι η διαφήμιση, το προωθητικό υλικό, τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οι προσωπικές επισκέψεις, η συμμετοχή σε εκθέσεις και η ιστοσελίδα της επιχείρησης.

«ΚΛΕΙΔΙ» Η ΣΩΣΤΗ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ
Η τιμολόγηση των προϊόντων που εξάγονται αποτελεί ιδιαίτερης σημασίας διαδικασία, καθώς λαμβάνονται υπόψη, εκτός από παράγοντες κόστους παραγωγής, και άλλοι που αφορούν τη μεταφορά και την παράδοση των εμπορευμάτων στις ξένες αγορές.

Τέτοιοι παράγοντες μπορεί να είναι: Οι διαφορές στις ισοτιμίες νομισμάτων, η μεταφορά των εμπορευμάτων, η ειδική συσκευασία των εξαγόμενων προϊόντων, η ασφάλιση εμπορευμάτων, οι προμήθειες και άλλες χρεώσεις που αφορούν τους ενδιάμεσους κ.λπ.

Κάποιες εναλλακτικές μορφές τιμολόγησης είναι οι ακόλουθες:

Στατική τιμολόγηση - ίδια τιμή για όλους τους πελάτες
Ευέλικτη τιμολόγηση - προσαρμογή των τιμών για τα διαφορετικά είδη πελατών
Τιμολόγηση βάσει κόστους - τιμολόγηση για την απόλυτη κάλυψη των σταθερών και μεταβλητών δαπανών παραγωγής και εξαγωγής των προϊόντων
Τιμολόγηση βάσει μεταβλητού κόστους - τιμολόγηση για την κάλυψη των μεταβλητών δαπανών παραγωγής και εξαγωγής των προϊόντων, ενώ οι σταθερές δαπάνες καλύπτονται από τις πωλήσεις στην εσωτερική αγορά
Τιμολόγηση διείσδυσης - χαμηλή τιμή για γρήγορη εισαγωγή στην αγορά και αποθάρρυνση των ανταγωνιστών
Αφού έχει καθοριστεί η στρατηγική τιμολόγησης και έχουν υπολογιστεί τα διάφορα κόστη, τιμολογούνται τα προϊόντα και με βάση το επιθυμητό περιθώριο κέρδους για την επιχείρηση.

Προσπαθώντας να τιμολογήσει η επιχείρηση όσο γίνεται πιο αποτελεσματικά τα προϊόντα της, θα πρέπει να λάβει υπόψη όλα τα πιθανά κόστη.

Ακολούθως παρουσιάζεται μια λίστα των περισσοτέρων από αυτά:

Κόστη μάρκετινγκ και προώθησης:διανομής, διαφήμισης, ταξιδιών, έντυπου διαφημιστικού υλικού, κ.λπ.

Κόστη παραγωγής:κόστος παραγωγής ανά προϊόν, κόστος συσκευασίας ή συναρμολόγησης

Κόστη οργάνωσης: ασφάλεια μεταφορών, πιστοποιήσεις κ.λπ.

Κόστη μεταφοράς εμπορευμάτων:αποθήκευσης, ασφάλισης

Χρηματοοικονομικά κόστη:κόστη χρηματοδότησης των εξαγωγών, κόστη από μεταβολές στις ισοτιμίες νομισμάτων, κόστη από μεταβολές επιτοκίων κ.λπ.

ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΩ

Διεύθυνση Πληροφόρησης ΟΠΕ τηλ.: 210 9982247, αρμόδιος κ. Γεώργιος Παπαστεργιόπουλος).


06/07/2012
Πηγή: ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου