Αναρτήθηκε απο ΕΠΙ Ο.ΣΥ. Κυριακή, 25 Νοεμβρίου 2012 | 6:00 μ.μ.
Έντονο
είναι το ενδιαφέρον ρωσικών εταιρειών στους τομείς ενέργειας και
μεταφορών της Ελλάδας. Μετά τις ΔΕΠΑ - ΔΕΣΦΑ και τα ΕΛΠΕ, ρωσικές
εταιρείες «βολιδοσκοπούν» το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας και την
ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Αντιπροσωπεία
τους βρίσκεται αυτές τις ημέρες στην Ελλάδα, επιθεωρώντας το
σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και υποδομές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα, έχουν
προγραμματιστεί συναντήσεις και με το υπουργείο Μεταφορών.
Το
πρώιμο ενδιαφέρον των Ρώσων και ειδικότερα, της RZD δεν αποτελεί
καινούργια είδηση. Ανά περιόδους, Ρώσοι αξιωματούχοι έχουν εκδηλώσει
ανοιχτά το ενδιαφέρον τους για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, χωρίς περαιτέρω
λεπτομέρειες.
Στις 11 Απριλίου του 2012, ο πρόεδρος των RZD, Vladimir Yakunin (φωτο)
είχε δηλώσει στο πρακτορείο Interfax: «Εξετάζουμε την είσοδο στο
ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, είμαστε σε επαφές με τους Έλληνες
συναδέλφους μας.
Το
ζήτημα είναι ότι η κυβέρνηση στην Ελλάδα αλλάζει, έχουν πολλά
προβλήματα από μόνοι τους, όσες επαφές έχουν γίνει, έχουν γίνει
ανεπίσημα».
Ο
κ. Yakunin, έχοντας μακρά θητεία σε καίριες θέσεις στην κυβέρνηση της
Ρωσίας, τα τελευταία επτά χρόνια βρίσκεται στο τιμόνι του κολοσσιαίου
οργανισμού των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι είναι
στενός φίλος του Βλαντιμίρ Πούτιν.
Πάντως,
σύμφωνα με στελέχη που παρακολουθούν τις ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα,
θεωρούν ότι «οι Ρώσοι ενδιαφέρονται για τον ΟΣΕ, γιατί θέλουν να πιέσουν την Ελλάδα να πάρουν τα ΕΛΠΕ και τη ΔΕΠΑ!».
Το προφίλ των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, οι οποίοι… ιδιωτικοποιούνται
Ο
Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ρωσίας (RDZ), είναι μια 100% κρατική εταιρεία,
και αποτελεί ένα «μεγαθήριο» του εν λόγω κλάδου. Το 2011 μετέφερε 992,4
εκατ. επιβάτες και 1,2 δισ. τόνους εμπορευμάτων.
Η
RZD έχει αναλάβει έργα για την κατασκευή και αναβάθμιση δικτύων σε
χώρες, όπως η Αρμενία, η Κορέα και η Λιβύη, ενώ συνάμα, εντός του 2012,
υπέγραψε συμφωνία με τους σέρβικους σιδηροδρόμους για την αναβάθμιση του
δικτύου της χώρας, ύψους 800 εκατ. δολαρίων.
Πριν
από μερικούς μήνες, ο πρόεδρος των RDZ Vladimir Yakunin ανακοίνωσε ότι,
εντός του 2013, η ρωσική κυβέρνηση προτίθεται να παραχωρήσει ποσοστό
έως 5% των ρωσικών σιδηροδρόμων, το οποίο – εφόσον εκδηλωθεί σοβαρό
επενδυτικό ενδιαφέρον – μπορεί να φτάσει έως το 25%.
Σύμφωνα
με τον πρόεδρο των RZD, η ιδιωτικοποίηση μπορεί να ξεκινήσει, εφόσον
ψηφιστεί το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο. Σε κάθε περίπτωση, συνέστησε ο
κ. Yakunin, «είναι πολύ σημαντικό να προχωρήσουμε στην αναβάθμιση των
υποδομών των ρωσικών σιδηροδρομικών, ώστε να καταστούν ελκυστικότεροι
για τους ιδιώτες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου